Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • Keld Daubjerg Nielsen
    Deltager
      Antal indlæg: 1

      2023 er ved at se sine sidste dage, men året er ikke gået helt ubemærket hen. Arbejdet med kystsikring og et par voldsomme storme, vil være det vi kommer til at huske året på Bøgebjergvej for.
      Hvad angår kystsikring, er der i løbet af året skrevet ansøgninger til Kerteminde Kommune, som bestemt ikke har været lige ud af landevejen, men de største problemer vi står med i øjeblikket, er kravet om individuel tinglysning, og den såkaldte 5 meters regel der betyder, at der kan kræves sandfodring hvis ikke denne afstand til vandet holdes.
      I den anledning har repræsentanter fra det nedsatte Kystudvalg (Thorsten nr. 20, Claus nr. 18, Lotte nr. 110 og Lisa nr. 68A) bl.a. arbejdet fantastisk flot med disse problematikker, lavet research mm., og fik i november aftalt et møde med Kerteminde Kommune, hvor emnerne blev diskuteret. Ift den tvungne individuelle tinglysning, er denne beslutning udsat til 1. okt. 2024. Dette giver mulighed for at lave yderligere research, med det for øje at overtale Kommunen til at fravige dette krav. Ift 5 meter kravet er dette nogenlunde det samme, således at udvalget vil forsøge at overtale Kommunen til at se fornuften i at dette krav er urimeligt, af flere årsager – bl.a meget omkostningsrigt og forskelsbehandler husene på vejen idet alle, som bekendt, ikke har fået krav om fjernelse af eksisterende kystsikring .
      Der er aftalt møde igen i 1. kvartal 2024, og vi håber her, at vi kan ende med en fornuftig løsning.
      Så langt så godt med kystsikringen, og i den anledning må de to storme i oktober hhv 22. december lige nævnes. Den første gled vist lige forbi, og efterlod, så vidt vides, ingen skader på vores huse. Den anden i sidste uge var noget tættere på og den efterfølgende vandstigning, synes jeg var noget nervepirrende. Jeg var dernede om eftermiddagen, hvor jeg kunne konstatere at vandet var en halv meter fra vores rækværk. Senere kørte jeg lidt op og ned på vejen, men fornemmede ikke, at der så ud til at være sket de store ulykker…….håber ikke jeg tog fejl……
      Fra 1. januar 2025 skal den nye aftale om lejens størrelse træde i kraft, og i den anledning var vi to repræsentanter fra bestyrelsen til temamøde i Middelfart arrangeret af FL (Fritidshusejernes Landsforening). Det var et fint møde til meningsudveksling, info om lov og regler samt inspiration til de kommende forhandlinger med grundejer. Ud over dette har vi vores advokat på sidelinien, og er samtidig ved at arrangere et møde med greven, hvor vi forhåbentlig kan få fornemmelsen af hvor langt fra hinanden vi ligger. Efterfølgende vil vi informere alt det vi kan, så alle føler sig så oplyste som muligt.
      I den anledning skal alle opfordres til at udforske vores nye hjemmeside, som er blevet rigtig fin, efter et kæmpe arbejde fra de involverede (Lisa nr. 68A, Tommy nr. 16 og Mark nr. 68) . Hvis den skal have en funktion fremadrettet, skal den bruges flittigt, og jo mere man bruger den desto bedre bliver man til at jonglere rundt, og jo mere interessant bliver den, så…..bare kom i gang.
      Bestyrelsesmødereferater, referat af generalforsamling, historie, billeder af interesse for alle, medlem til medlem mm. Den er ikke kun til at læse i, men også et arbejdsredskab for alle.

      De vigtigste af årets emner er nu nævnt, men vi er i bestyrelsen, til hverdag, selvfølgelig også omkring alle de andre mindre ting, som det vil fremgå af bestyrelsesmødereferater mm.

      Således vil jeg på bestyrelsens vegne håbe alle har haft en god jul og samtidig ønske jer et godt og lykkebringende nytår.

      Mvh og PBV
      Keld Daubjerg, formand
      Strandforeningen Bøgebjerg strand

    Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.